-
Pedagog prowadzi zajęcia, które są przeznaczone dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych, niepełnosprawnych.
Mają one na celu:
- wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dziecka,
- wyrównywanie i kompensowanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji,
- rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego,
- wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności porozumiewania się, rozwijanie kompetencji językowych, kształcenie spontanicznej ekspresji słownej,
- integrację grupy, nawiązywanie przyjaźni,
- nabywanie umiejętności społecznych. Kształtowanie prawidłowej postawy społeczno – etycznej oraz umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne.
- budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
- kształcenie umiejętności pracy w zespole.
W swojej pracy wykorzystuję m.in. następujące metody, techniki i formy pracy:
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (elementy)
- Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona,
- Metoda Ruch Rozwijającego Weroniki Sherborne (elementy)
- Metoda M. Ch. Knillów,
- Elementy dramy,
- Stymulację polisensoryczną, czyli poznawanie poprzez patrzenie, słuchanie, dotykanie,
- Ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową, umiejętność czytania, pisania i rachowania,
- Ćwiczenie orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała,
- Usprawnianie manualne
- Ćwiczenia relaksacyjne,
- Gry planszowe, logiczne
- Zabawy z chustą
- Wycieczki krajoznawcze, kulturalne
- Obcowanie z książką, prasą dziecięcą
Zajęcia są prowadzone indywidualnie (co tydzień) oraz grupowo. W zajęciach indywidualnych oraz grupowych uczestniczą członkowie fundacji.